miercuri, 13 februarie 2013

BMW perfecţionează R 1200 GS

Fie că e vorba de abordarea sportivă a virajelor pe un drum de munte, scurtarea timpului de călătorie datorită vitezei susţinute pe autostradă, călătorii relaxate cu pasager sau ture îndrăzneţe pe teren accidentat, motorul boxer puternic şi plin de cuplu de pe „marele BMW GS” este îndrăgit de o mulţime de motociclişti din toată lumea. Nu degeaba a fost liderul de piaţă în acest segment de mulţi ani încoace şi este cea mai bine vândută motocicletă din gama BMW Motorrad, iar acest lucru se va păstra odată cu sosirea noii versiuni.



Motorul boxer cu doi cilindri opuşi al noului R 1200 GS are o cilindree de 1.170 cmc, la fel ca predecesorul său. Puterea maximă este de 92 kW (125 CP) la 7.700 rpm, iar cuplul maxim de 125 Nm este disponibil la 6.500 rpm. Acesta continuă să folosească răcirea cu aer/lichid, dar uleiul de răcire a fost înlocuit de un amestec de apă şi glicol, soluţie care asigură un nivel ridicat al capacităţii de absorbţie a căldurii din partea lichidului de răcire, pentru o disipare mai eficientă a căldurii.

Aşa-numita răcire de precizie (un principiu similar cu cel folosit în Formula 1) implică răcirea cu lichid doar a elementelor care sunt expuse în mod deosebit solicitărilor de încălzire. Motorul continuă să folosească şi răcirea cu aer, păstrând astfel aspectul caracteristic al motorului boxer cu cilindri opuşi. Cele două radiatoare sunt mici şi integrate discret în designul motocicletei. Pentru a servi diferitelor scopuri, cum ar fi pilotajul pe stradă, pe suprafeţe ude sau pe teren accidentat, o opţiune este disponibilă celui care pilotează noul R 1200 GS, aceasta constând în cinci moduri diferite de condus: Rain, Road, Dynamic, Enduro şi Enduro Pro. De asemenea, opţiunea include sistemul Automatic Stability Control (ASC) cu o configuraţie specială pentru enduro, sistemele BMW Motorrad ABS, ASC şi suspensia semiactivă fiind adaptate automat profilurilor celor cinci moduri. Aceasta din urmă, denumită BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), contribuie la obţinerea unui maximum de performanţă şi de siguranţă în pilotaj. Sistemul Dynamic ESA monitorizează mişcarea verticală a roţilor faţă şi spate şi alţi parametri, prin intermediul unui senzor al cursei arcului, şi adaptează amortizarea automat la situaţie, depinzând de condiţiile de rulare şi de manevrele care se efectuează.

Mai mult, BMW R 1200 GS este prima motocicletă din lume cu far principal cu tehnologie LED. Acest far principal cu LED cu funcţie de far de zi iluminează drumul cu un nivel ridicat de claritate. LED-urile farului ies în evidenţă şi sunt puternice, iluminând prin lentile cu strat dublu. În plus, noul model dispune de jante mai mari gândite special pentru R 1200 GS, acestea având dimensiunea de 120/70 R19 pe faţă şi, în premieră mondială, 170/60 R17 pe spate. Şi sistemul de frânare al lui R 1200 GS a fost modificat. Etrierele pe faţă sunt Brembo Monobloc, montate radial, şi discul frânei spate este mai mare. Mai mult, în concordanţă cu principiul BMW Motorrad, “Safety 360”, noul GS are în echiparea standard sistemul BMW Motorrad ABS, aici în versiunea parţial integrală. Începând cu luna martie al acestui an, noul BMW R 1200 GS va fi disponibil în Romania şi va avea patru variante de culori: Alb Alpine White, Roşu Racing Red, Albastru Blue Fire şi Gri Thunder Grey Metallic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu